Over Beter Leven keurmerk

Het Beter Leven keurmerk helpt consumenten diervriendelijke keuzes te maken in de supermarkt. Beter Leven is het meest bekende keurmerk voor vlees, kip, eieren en zuivel in de markt.

Wat veel minder mensen weten is dat de dierenbescherming achter het keurmerk zit en wat het aantal sterren op de verpakkingen eigenlijk betekenen. Met een campagne op radio, print en buitenreclame wilde Beter Leven hier verandering in brengen.

Het effect van de media-mix en kansen voor optimalisatie

In de effectmeting brachten we de herkenning, de waardering en de contactkans van campagnes in kaart. Het verschil tussen de non-exposed groep en de exposed groep bepaalde hierin het effect van de campagne. Daarnaast werd de bijdrage van de verschillende media-kanalen aan het totale effect berekend.

Door niet alleen naar het totale effect van de campagne te kijken en uit te splitsen op de effectiviteit van radio, OOH en print afzonderlijk, kon de mediastrategie voor vervolgcampagnes geoptimaliseerd worden.