Onderzoek begint met een vraag
Waarom is onderzoek zo belangrijk? Wat wilt u weten? En wat gaat u met die wetenschap doen? Onderzoek leert ons met name dingen beter en effectiever te doen doordat het inzichten geeft. Over uw merk, het gedrag van uw klanten/doelgroep, opbrengst van MarCom-activiteiten maar ook de te varen koers van uw bedrijf.
Ons doel is uw vraag te beantwoorden en adviezen te geven waar u concreet mee verder kan.
MARKETING UNIVERSUM
Elk onderzoek van Vostradamus start met het formuleren van uw eigen centrale onderzoeksvraag. Na vaststelling van het ‘probleem’, bepalen we welk onderzoek antwoord geeft op uw onderzoeksvraag. Ook maken we inzichtelijk wat u met de resultaten kunt doen na afronding van het onderzoek. In het Marketing Universum staan nog meer vraagstellingen en onderzoeksmethodieken.


Business Intelligence
Het structureren en analyseren van informatie is een grote uitdaging voor vrijwel iedere organisatie. Enkele vragen die een ieder dagelijks bezig kunnen houden: Hoe gebruik ik de data die ik tot mijn beschikking heb? Welke externe factoren zijn van invloed (geweest) op mijn forecast (of resultaten)? Welke data zijn belangrijk, welke zijn relevant en waar vind ik deze?
Marcom Intelligence
Vaak worden marketingstrategieen gebaseerd op ervaring, onderbuikgevoel en gewoonte. Maar de vragen hóé en wáár uw marcom inspanningen het meeste effect opleveren, worden steeds belangrijker en omvangrijker.


Customer Intelligence
Wie zijn klanten goed kent, zet zijn marketingbudget effectief in. Als u weet wat hun mediaconsumptie en aankoopgedrag is, wat hun voorkeuren en behoeftes zijn, dan kunt u ze gericht bereiken en ze aan u binden. Het helpt ook enorm als u weet waarom ze voor u kiezen of juist voor uw concurrent.
Hieronder een aantal onderzoeksproducten
ONZE BELANGRIJKSTE KENMERKEN
